LINK-LINK HEBAT

Monday, October 26, 2009

simpan dalam hati

pernah tak korang suka kat seseorang.. mesti pernah kan suka kan sum 1.. tak kira lelaki mahupun perempuan pernah menyimpan perasaan nie, tambahan plak orang yang kita suka nie pernah membuat kan kita  rasa tak snang duduk dan sampai tak lena tido lah.., besar betul pengaruh orang tue terhadap diri kita...

itu lah yang berlaku kepada salah seorang kawan aku nie, tak senang duduk aku tgk dia. macam ibu ayam hilang anak ayam lah. mimpi2.. angau  dan tak lalu makan. kesian dia.. dia suka gila kat pompuan tue. sampai dia jadi macam tue. perempuan itu amat hebat sekali penangan dia sampai membe aku nie jadi angau..

member aku nie baik.. dia suka kan pompuan tue, tapi dia tahan.. dia tak nak cakap... dia berkawan jerk dengan pompuan tue, kenali tingkah laku dia, tgk kegemaran dia. ketahui latar belakang dia. tapi syg, perempuan tue buat dek jerk kat dia, dia cuba untuk merapatkan diri dia, tapi semakin rapat dia, semakin jauh perempuan tue pergi, aku bagi nasihat untuk dia g cakap kat pompuan tue tapi dia bagi alasan.

alasan yang dia bagi.. "saper lah aku nie, aku bukan untuk dia, tak layak aku nie, rupa pun tak da, tingkah laku tak digemari, ada hati nak pompuan macam dia" pompuan tue kira ramah dan suka berkawan, malahan bleh dikatakan dia nie sng dengan semua orang, malahan ada di antara lelaki-lelaki yang menjadi kawan pompuan nie ada yang minat kat dia. kawan aku nie alert dgn semua nie, jadi dia pun cakap kat aku nak lepaskan pompuan nie pergi... rugi lah macam tue.... aku suh bersabar dulu, rilek.. kalau pompuan tue bukan untuk dia, dia kena redha, kalau yer bagus lah....

kadang susah gak biler suka dkat orang nie, ingat senang jerk.. rupanya susah, sebb kita menyimpan perasaan kan, nak luahkan pompuan tue tak bagi respon apa pun, jauh sekali nak bagi harapan, memang jauh lah.. kang kalau cakap risiko nye pompuan tue tak terima, mesti malu gila kawan aku nie nnti, mesti takkan bercakap dah dgn pompuan tue, hubungan persahabtan dorang mesti musnah ,tak diluahkan nnti makan hati, tgk dia dgn lelaki lain.. ntah lah, jadi perempuan mungkin sng sbb lelaki yang akan pergi kat dia.. tak suka leh reject macam tue jerk.. ntah lah.. nak bantu aku pun dah buntu,, blogger tolong kawan aku nie..

p/s : suka kat orang pun susah, couple pun susah, single pun susah... susah/.. susah....

5 comments:

  1. dlu bubu pnh suke kt sum1 mse skol..
    since for 2 until now..
    but then never tell him as he already has gf who is also my fwen...
    they r couple until now...
    bubu n azam nie mse skul jrg ckp sgt kdg2 jerk..
    tp everytyme bday bubu die akn wish n besenyer die jd org 1st y wish..
    sbb die jns frenly though die ni sgt nkl...
    bubu cm kwn abg..
    sume bnd pasl die bubu alert.
    bubu tau...
    n las sem..
    bubu ckp bubu ske kt die...
    tp ktorg k jerk..
    bleyh jd kwn y agak baek gk...
    sll gk ym xpon msg..
    n everytyme die trn kl mst ajak kua...
    as a fren laa..
    wlpn dh der bf..
    bubu stil gk ske kt die...
    sbb bubu hnye ske kt die jerk..
    ske ngn charcter die..
    for me xslah nk ske kt org...
    n lebyh bes laa org y kite ske 2 jd kwn kite nk2 lgie kwn baek..

    ReplyDelete
  2. mungki setngah orang boleh macam tue..
    dan mungkin setngh orang tidak..
    bukan semua orang leh terima unuk suke kat sesorang..
    dan mungkin juga perempuan tue ada permintaan yang tingi
    kawan abng mungkin tidak layak bagi dia..
    kadang2 kita perlu melepaskan dia.
    walaupun dia jadi kawan baik kita
    tapi perasaan tue tetap ada..
    sampai bila ia tetap ada..
    nnti menyeksa diri
    dan mkan hati
    saper yang susah
    diri sendiri gak.
    yang paling menyakitkan bagi kawan abng nie
    pompuan tue boleh buat bodo jerk
    biler kawan abng nie nak rapat dgn dia..
    bertapa sakit nya hati..
    biler kita nak rapat dengn orang yang kita suka.. tetapi kita tak dapat.

    ReplyDelete
  3. kalau suka kat perempuan tu, siasat dlu status pompuan tu dah berpunya ke belum. kalau dah berpunya, terima seadanya coz pompuan ramai skang ni. kalau belum, rapatkan diri dlu. rajin bg mcm2, dah lama tu baru tnya, ko suka aku x? tp jgn tnya ko nak kapel ngan aku x? soalan yg berbeza boleh beri impak yg berbeza. huhu..ni sy tulis dgr pengalaman kwn2 la

    ReplyDelete
  4. MEKASIH BUNGA KOPI/.
    BAGI PENDAPAT.
    TAPI TAK SEMUA ORANG AKAN TERIMA KEBENDAAN NIE..
    DAN KALAU TNAYA SUKA ATAU TAK
    PUN PERKARA BERBEZA,
    SUKA SAPER2 LERH SUKA,.

    ReplyDelete
  5. pompuan tu wat bodoh kerana niat dia hanya berkawan..mungkin dia paham niat lelaki tu, ttp utk menolak dia xsampai hati krn kebaikan lelaki tu ke atas dia..so dia buat bodohlah agar lelaki tu paham2 sndiri. selalu lelaki jatuh cinta krn perempuan tu cun, atau sedap mata memandang,
    perempuan yg cun ni bukan sikit org minat, ramai..
    dalam ramai2 lelaki tu pulak, siapa yg berusaha dgn cara yg halus lah akan dapat. bg sokongan moral, tidak menekan perempuan tu dgn pertanyaan yg memberatkan kepala dan mcm2 lg la.
    so, as a conclusion, 'kwn zahilal' tu kena relaxlar, dia xleh nak memaksa pompuan itu utk sukakan dia.

    ReplyDelete