LINK-LINK HEBAT

Sunday, October 25, 2009

antara dua darjat...



antara dua darjat..

tajuk macam gempak kan. aku pun tak tahu nak letak tajuk apa.. citer nye macam nie. pagi tadi selepas aku melayan kerenah2 adik angkat sebelum dorang bertolak pulang ker sekolah masing2 aku pun plan nak melepak kat kedai mamak nie..  jadi aku pun dengan beberapa orang kawan2 yang agak senior g lah melepak kat kedai mamak depan kolej nie.. pergh. lama giler tak melepak kat kedai mamak yang menarik nie..

tengah2 melepak tue aku sajer jerk amik2 gambar,, dah bosan aku tgkap lah gmbar dua enset nie. teringin nak bercerita pasal enset.. enset kat atas tue memang berbeza antara satu sama lain. yang sebelah tue mahal dan yang sebelah tue murah.. jangan terpengaruh dengan waktu di dalam enset tue. rekaan semata-mata.. sambung balik.. bile tgk enset tue (yang murah kaler oren tue enset aku). aku teringat kisah zaman budak2 dulu..

dulu masa  zaman aku dulu.. enset yang terkenal nokia 3310 atau nokia 3315.. masa nie enset mahal lagi.. banyak lagi jenama lama2.. motorola, alcatel.. banyak tue.. aku waktu tue tak berpeluang langsung nak pakai enset nie lah.. kalau pakai pun kongsi2 dgn family.. sadis gile.. betul2 dapat pakai enset pun pas form 5.. baru lah ada enset tue pun 3310.huhu

 berbeza dengan budak2 zaman sekang nie.. senang gila dapat enset.. pas tue lalai.. lupa pelajaran.. rupanya  ada hikmah gak aku dulu tak dapat enset.. boleh belajar rajin2.. sampai lah masuk u nie...

tue satu perkara,,.. kat sini aku nak tafsir gamabr tue dari sudut lain.. kalau tgk gambar tue nampak perbezaann yang ketara.. enset yang murah dan buruk tue tak setanding dgn yang mahal yang cantik.. banyak gila perbezaan.. macam tue jugak manusia.. manusia nie ada yang sama (bukan fizikal), ada yang tak sama.. mungkin ada yang setaraf dgn kita.. dan mungkin ada yang tidak setaraf.. jadi kalau dah tak setaraf macam mana dilihat pun akan mendatangkan perbezaan. dan manusia nie lebih selesa berada di dalam kelompok yang setaraf dengan mereka.. betapa sukarnya untuk kita bersama dengan orang yang tidak setaraf dengan kita...

tue dari sudut manusia lah.. aku nie tak pandai berimaginasi.. kadang2 jerk..

p/s: orang kata~ukur baju pada badan sendiri.. jangan lah nak mengharap seseorang atau seseuatu yang bukan atau tidak layak untuk kita miliki.

5 comments:

  1. my title is stolen.....
    baru nak create citer pasai hp pagi tadi..
    camnie kene ubah ke motor sampah tu aa..
    adoii..
    ok ok...
    jom muhasabah diri..
    nak dekat sikit...
    amik sarawak
    hehe...
    good luck exam to all..

    ReplyDelete
  2. hahaa
    sorie akram..
    aku dari duk kedai mamak lagi
    nak ost entryu nie..
    sorie lah.

    ReplyDelete
  3. tak ada darjat yang dapat halang kita daripada berkawan kan..janji ikhlas..handset putih tu tak da la mahal..asal boleh call n sms, jadi la...tq..

    ReplyDelete
  4. pergh.
    gambar motor tue tak da lah..
    tapi motor tue tetap jadi sampah samapi malam tue..
    stan: erm.. betul ker tak mahal.
    tapi jauh beza tue..

    ReplyDelete