LINK-LINK HEBAT

Saturday, August 14, 2010

hidup dalam kenangan

telah lama rattus tak tulis kat dalam blog nie.. tapi disebabkab beberapa kejadian rattus terasa nak menulis plak.. mungkin segala yang terjadi mengundang kepada kenikmatan untuk menulis.. tiada siapa dapat mendengar luahan hati dan rasa dan pedihnya tidak terkira bila sesuatu yang berlaku di luar jangkaan kita..

kehidupan di dalam kenangan sebenarnya tidak emndatangkan sebarang faedah.. mungkin kenangan itu adalah sesuatu yang kita tidak dapat lupakan tapi untuk melepaskan kenagan itu pergi adalah sesuatu yang sukar, namun mungkin bagi sesetangah orang dia boleh melepaskan kenangan dalam masa sesingkat mungkin, sesaat, seminit, sejam, sehari setahun, seabad atau sedekad. tapi itu semua tertakluk berapa kuatnya hati seseorang..

kenangan adalah sesuatu yang indah dah sukar untuk dilepaskan. banyak kenagan hidup rattus. ada yang memeritkan ada yang menggembirakan malahan tidak kurang yang memberikan kesan kepada rattus. namun apabila rattus belum bersedia melepaskan kenangan itu pergi rasanye sanagt lah sakit apabila kenangan itu memilih untuk pergi dan melepaskan diri daripada rattus..

apakan daya, mungkin salah rattus sebb terus dibekukan dan menantikan di dalam kenangan, namun kenangan itu sendiri telah maju kehadapan untuk mencipta kenangan baru yang lebih indah malahan lebih bermakna untuk dirinya dan diri orang yang dikasihinya. silap rattus sebb tidak memilih untuk melepaskan kenangan itu dulu dan memiih untuk terus hidup di dalamnya..

kini kenangan itu telah pun berlalu pergi.. malhan telah pun mencipta kenangan yang lebih indah dari sebelumnya. moga kenangan itu akan terus berlalu dan berbahagia dalam mencipta kenangan yang lebih baik. kenangan yang tercipta harap terus tersemat di kalbu..

selamat tinggal kenangan,
walau kau telah pergi,
mencipta sesuatu,
untuk dirimu,
akan ku terus ingat,
dan terus mekar,
didalam kenangan ni,
walau perit untuk melepaskan,
tapi ku lepaskan jua,
demi kebahagiaan mu
untuk mencipta yang terindah

selamat tinggal kenangan......

2 comments:

  1. huhuhu... sedih nyer bace blog abg nih... sabo erk...
    redha kan jerk... huhuu...

    ReplyDelete
  2. haha bella.. jgn sedih2 tahu.. rajen2 dtg blog abg pas tue komen2 yerk.. heheh

    ReplyDelete