LINK-LINK HEBAT

Monday, January 11, 2010

bila hati merintih sepi

11/10/2010
salam...

hari ini coretan yang ingin aku coretkan mengenai kesepian.. sepi.. apa istilah sepi yang sebenar?? keseorangan, hilang dalam ramai, tak da kawan, senyap, sunyi??? mana satu istilah sepi yang sebenarnye...

mungkin lain orang ada istilah yang berlainan, tapi bagi aku walaupun kita mempunyai kawan, kawan rapat, kekasih hati, pakwe dan makwe sekali pun kita tetap akan merasa sepi. kenapa aku cakap macam tue, walaupun ada sum 1 yang sentiasa menghabiskan masa dengn kita, namun dia mungkin bukan selalu berada di sisi dan adakalnye dia juga perlukan masa untuk diri nye sendiri dan akhirnya kita akan sepi

bila hati merintih sepi, kita tak leh wat paper. hanya menerima kesepian itu, dan mula lah termenung. apa yang boleh kita lakukan, nak paksa kawan2 untuk sama2 bergembira ker??? mahukah mereka. sanggupkah mereka untuk meluangkan masa untuk kita. semata-mata untuk menemani kita??

manusia tidak akan berani untuk menghadapi kesepian. sepi ini seperti satu sindrom yang membunuh. bagi aku kesepian ini dapat membunuh akal aku. aku sendiri tidak mempunyai kawan baik untuk buat semua benda bersama. jadi adakalanya kita perlu berdikari untuk menghadpi kesepan itu.

bagi sahabat dan juga kenalan di luar sana. jagalah kawan, sahabat dan teman ada sebaik-baiknya. dan kita tidakkan tahu entah bila kita akan kesepian.

wasalam...

No comments:

Post a Comment