LINK-LINK HEBAT

Monday, December 28, 2009

semester 6

hari ini 28/12/09

genap lah sudah hari ini.. aku telah menjejaki ke sem 6. tak lama lagi aku dah nak grad.. tinggal setahun jerk.. syang aku nak tinggalkan KHAR dan juga UPSI. betapa banyak kenangan aku di sini.. jatuh bangun dan juga sejauh mana perjalanan aku semuanye bermuala disini. kehidupan universiti yang tidak akan berulang kembali.

kalau nak citer memang banyak sgt pengalaman aku, sampai esok pun tak mungkin habis. ntah lah. pengalaman mengajar aku erti kedewasaan. buat masa ini, sepanjang hampir 3 tahun aku berada disini, macam2 benda aku belajar, daripada bertatih dulu kini aku sudah boleh untuk belari dengan lebih laju. dan kini mungkin juga aku akan belajar untuk mendaki sehingaa ke puncak menara gading itu.

macam2 benda yang buat aku terpikir dekat sini, erti sahabat, erti cinta, erti kekcewaan, dan juga erti kegembiraan. semuanya menjadi satu bila aku berada disini. di sini lah kenal saper sahabat sebenar. yang ada ketika susah dan ada ketika senang, disini aku belajar menjalinkan hubungan dengan kaum hawa, dari segi perasaan. disini jugalah aku belajar erti kecewa setelah penat berusaha dan juga bekerja keras. disini juga lah aku rasa gembira bila usaha dan juga pengorbanan itu berbaloi dan hasilnye setimpal dengan apa yang diusahakan.

segalanye mungkin di universiti. dan segalanya pastikan terjadi. tapi kini aku dah sem 6. dan tika masa berlalu aku mungkin sudah tiada disini. dan ketika dan saat itu, semua ini akan menjadi memori aku yang indah dan mungkin tidak sekali aku lupakan. dan aku harap semua yang terjadi adalah satu kenagn yang sukar untuk diperolehi\. dan jutaan terima kasih kepada orang atau rakan2 yang mencipta kenangan itu bersama aku..

wasalam..

4 comments:

  1. kejayaan bermula dengan harapan.. harapan bermula dengan angan2... apa2 pn sendiri yang berusaha... semoga berjaya....

    ReplyDelete
  2. AKU TUMPANG KOMEN:

    xpe.. nnt ko jadi cikgu.. bawak anak2 murid wat road trip ke sini slalu..

    papepon, UPSI lifestyle mmg besh....!!

    go UPSI go...

    :-)

    ReplyDelete
  3. haha nak bawak anak2 muruid..
    baik bawak g muzium..
    wakkakakka

    ReplyDelete
  4. kisah cinta pun kat upsi jugak...

    ReplyDelete