LINK-LINK HEBAT

Monday, September 07, 2009

secret reciepe

6 sept...
hari nie adalah hari yang memenatkan. sbb ikut perancangan hari nie nak buat transform ke atas bilik diskusi.. mmng nak ubahkan bilik diskusi tue kepada sesuatu yang lain, yang berbeza dari sebelum nie yang muram durja jerk. penat gak nak hias bilik nie (padahal aku tak buat apa pun duk kaco orang dan tgkap gambar jerk). memang penat siot...

cerita masa ni mmg tak da paper. pagi2 lagi aku dah benagang janji kul 10 . tapi 1st person yang sampai pun kul 10.30 penat aku tunggu. apa nak jadi lah dak2 nie. tak leh wat keje ontime. yang tertido atau ada masalh lain yang tak dapat dielakkan aku boleh excuse lagi. yang tido aku dah kejut kan tapi yang bgi alasan tak munasabah nie yang tak leh terima nie.

tgh sedap2 buat kje tue, bubu, salah satu rexco nie,, dtg mula2 ok. happening, tapi tak sampai stgh jam dia dah muncung balik.. lama gile lak tu aku nak menenangkan budak2 ni. asyik nak gaduh jerk. hahaha pelik aku. tapi mmg puas hati lah mengemas mmg cantik dah bilik diskusi.. aku mmg suka nampak ada transformasi. tapi aku hrap dak2 nie pandai lah menjaganye.

antara unit dalam rexco aku yang paling lama buat dan yang paling kreatif uni media. unit aku selaras tue(selaras dan tolong tgk). mmg kreatif ar dorang buat. aku mula2 tak sgka idea tue agak menarik dan betul2 mengubah bilik diskusi yag dipertggjwbkan pada mereka. dan yang lain, aku selaku pengrus dornag nie amat-amat berterimakasih sbb dtg jugak mengemas, walau lewat. tapi semuanya mmg memuaskan hati. terima kasih semua rexco akademik dan kerjaya,

malam plak aku melayan secret recipe dengan miss A... mula2 tak tahu nak g mana dan miss A nie ngajak g scret recipe. jadi aku pun g jerk lah. dah tak da wat paper, g makan2.tapi perut aku masa tue dah full dah tak tahu nak sumbat apa. sampai2 jerk layanan kat situ mmg exclusive macam kat hotel 5 sttar siot. dia g menu belek menu tue mmg lama. bukan belek apa, tapi terkejut tgk harga nye majoriti tak ada lah makanan yang dibwah 5 ringgit. ptt lah exclusive. tapi mmg berbaloi lah dngan apa yang ada. aku yang makan aiskrim pun rasa sedap. yang miss A tue makan kek cokelat dgn hot choc.. nampak macam sedap, dia cakap pun mmg sedap. berbaloi-baloi..

balik jerk dari scret dgn sum 1 secret, terus g meeting. pergh meeting plak macam hantu raya aku tgk. meeting ptt kul 10.15, 10.30 pun tak da yang sampai lagi. kenapa lah susah sgt nak on time. dalam meeting macam2 perkara berbangkit. dari perkara kecik kepada besar. dan minggu nie aku tekankan masa dan kebersihan. aku tak puas hati dgn tahap kebersihan yang tak dijaga oleh petugas, main lepas tgn jerk sakit hati betul, pas tue bertugas plak, ada plak yang suka2 turun bertugas  lewat stgh jam dan 1 jam. bengang betul dan ada plak yang tak bertugas. siap bg alasan yang tidak munsabah langsung, asgment dan sebgnya. bagi aku lah yang jadi rexco dan exco tue pun student bukan staff yang tak da asgment. semua ada asgment tapi pandai2 lah bg masa. bertugas tetap bertugas, tggjawab lah sikit....

meeting berlalu dengan banyak perkara yang tidak berpuas hati dan ada plak yang mmbngkitkan perkara2 yang mmg bukan dalam tgn exco  skng. memang pelik lah rexco akademik dan kerjaya nie. sikit demi skit dah terserlah perangai masing-masing. masa intrview hanya menabur kata-kata manis jerk. hampeh betul.lpas meeting ada perbincangan dengan MT dan Exco. macam2 gak benda kuar. tapi tak per lah yang tue MT nye hal......

banyak betul yang berlaku hari nie.. ada yang best dan ada yang tak best. tapi aku bersyukur aku masih lagi boleh menguruskan walau pun banyak sagt liku yang terjadi. akhir kata layan lah pic bilik diskusi yang baru nie... agak2 mana cantik??


 
bilik diskusi 2 ICT-konsep santai

 
bilik diskusi 1 (pustaka mini) -konsep 1 nation

 
bilik diskusi 4 (media) konsep bistro
nie muka budak yang penat wat keje..(terima kasih)

3 comments:

  1. huhuhu mne der sikgdo jerk..
    abg hilal nie ckp cm bubu nie kki gdo jerk..
    org y cri pasl lor..
    hampeh tol..
    bkn sje2 cri pasl ngn org...
    uhuhuhuhuhu

    im not da person who luv to fight with other people..
    i hate people who lurve to spoil my mud...

    ~out

    ReplyDelete
  2. alo mak
    lupa nak masuk piz fie lak
    huhu
    sorei..
    nak masukkan ker/
    yang mana satu nak masukkan nie
    susah nak pilih.
    hehe

    ReplyDelete