LINK-LINK HEBAT

Wednesday, September 16, 2009

Balik kampung raya

16 sept

hari nie tinggal 3 hari jerk lagi kita berpuasa dan tak lama lagi semua dah nak balik kg. skang nie pun sedikit demi sedikit kawan2 aku dan juga dak2 umah nie semakin berkurangan dan ada juga yang telah pulang ke kampung seawal minggu lepas lagi. sungguh mereka ini exited untuk berhari raya..

balik kampung bagi yang jauh rasanye seronok lah, sbb terasa jauh perjalanan membuatkan perasaan balik kg tue rasa seronok jerk. aku yang umah dekat nak terasa balik kg macam jauh. pasang lah lagu balik kg tue. rasa lah jauh nye. walau pun dekat. tapi jarak bukan penentu kebahagiaan. semuanya datang dari hati kita, kalau kita rasa seronok dan gembira blik kg, kita akan gembira balik kg.

raya tahun nie mungkin tidakk seindah raya2 tahun lepas. aku balik raya pun 2 hari sebelum raya. tue satu hal. hal yang lain mungkin abb aku sambut raya sendirian. tanpa pasangan. sadis nye. disebabkan oleh krisis dan perkara yang tak dapat dielakkan aku menjadi lone ranger untuk tahun nie. nak buat macam mana  tue ada lah suratan takdir.

walau ada kawan2, tapi kawan semuanya dah ada pasangan masing2... nak beraya dengan pasangan masing2.. jadi aku terpaksa lah beraya dengan yang single.. nak wat macma mana.. sedih nye.. tapi tak kisah lah.. walau macam mana pun. kehidupan ini perlu diteruskan jugak. tak mungkin akan berhenti hidup ini tanpa pasangan. walau pun aku rasa teramat sedih..

kepada kawan-kawan dan juga sesaper yang baca blog nie dan kenal diri ini... aku zahilal zahari @hilal meminta ampun dan maaf dari segala kesilapan dan juga kekhilafan, sama ada dari segi tutur dan laku. halalkan makan dan minum. serta segala arahan dan tggjawab yang tak tertunai. serta. di hari lebaran nnti. bergembira lah seadanya.

2 comments:

  1. selamat rie rye maaf dzahir n batin
    (",)
    bia single atie sng..
    dri couple tp atie kusut..
    (",)

    ReplyDelete
  2. hahha..
    pandai nye beliau berkata-kata..
    balik kg ati2..

    ReplyDelete