LINK-LINK HEBAT

Saturday, August 22, 2009

PEREMPUAN ITU....

Perempuan satu makhluk ciptaan tuhan yang bg aku adalah sesuatu yang unik, seusatu yang agung ciptanNya. sesiapa yang melihat mengenali dan juga mendekati sesorang perempuan itu pastikan merasa pelbagai perasaan. tidak dapat dinafikan perempuan adalah sesuatu kebahagian tetapi tidak dapat disangkal punca kepada semua kekusutan.

perempuan ada banyak jenis, perempuan yang dihormati, disayangi, dibenci,didampingi,didekati dan sebagainya. perempuan yang dihormati seperti ibu, disayngi kekasih, adikberadik, dibenci perempuan yang menjengkelkan, didampingi yang ramah, didekati yang mesra dan cantik. itu definisi dan kategori perempuan yang aku boleh kelaskan. banyak lagi yang mungkin yang akan ditafsirkan oleh orang lain..

tetapi adasatu perkara yang semua lelaki tidak akan tahu sampai biler-biler. sbb bagi aku sebagai seorang lelaki apa yang perempuan inginkan sebenarnya?? sampai ke hari ini detik dan tika saat ini genap umur aku 22 tahun 3 bulan dan 18 hari. aku masih tidak dapat tahu apa yang seorang permpuan inginkan. mungkin bukan segalanya boleh lelaki berikan tetapi kemahuan seorang perempuan melepasi segala apa yang terjangkau oleh akal.

kenapa perempuan?kenapa perlu menyusahkan hati seorang lelaki. bagi aku mungkin lelaki tak banyak kerenah. biasa la lelaki bersifat protektif jadi pelbagai dia dia akan tanya. tapi kenapa susah untuk digahami. betul kata orang seroang lelaki hanya lelaki sahaja yang tahu. begitu juga perempuan.

sampai bila lah aku akan mengetahui apa yang dikehendaki oleh seorang perempuan. setelah sekian lama aku berkawan dgn macam jenis orang terutamanya perempuan, yang bongsu, yang sulung, yang manja, yang degil. yang keras kepala, yang lemah lembut, yang cantik, yang hodoh. rasanya hampir semua aku kawan, tetapi masih belum ada lagi yang aku faham.

mungkin tidak sampai bila2... maca langit dan bumi
tidak akan faham antara satu sama lain..

wasalam.

5 comments:

  1. bang ilal..kalo bang ilal sebagai lelaki tak tahu ape yg pompuan ini inginkan, pompuan tu pun sebenarnye tak tau ape yg dia nak sebenarnye..

    perempuan makhluk ciptaan Allah yang compleks..kalo bang ilal cube fahami dia, trust me smp ke sudah pun bang ilal xkan dapat paham..the best way is to treat her just the way it is..the best thing that the man can do for women is only to love her no matter what..

    ReplyDelete
  2. love??
    mmg lah love
    tapi sejauh mana seorang perempuan itu akan memahami dan menghargai benda tu?
    belum tentu lagi dia faham apa yang dilakukan adalah sebaik2 untuk dirinya.. jadi pikir2 kan
    sampai biler perempuan mesti berpikir menggunakan emosi..
    gunakanlah logik akal..

    ReplyDelete
  3. bang ilal, kite pun tak pasti emosi APEEKAHHH?? yg melanda bang ilal sekarang..

    "belum tentu lagi dia faham apa yang dilakukan adalah sebaik2 untuk dirinya"

    pompuan memg takkan paham ape yg dia nak bang ilal..dia xkan paham diri dia sendiri..bang ilal xkan berjaya nak paham hati pompuan.. itu fitrah bang ilal..dalam hal cinta..pompuan akan lebih menggunakan emosi dia lebih dari logik akal..pasal cinta, pompuan pandai camne sekalipun mesti akan hadapi masalah nih jugak..

    ReplyDelete
  4. tue lah pasal
    tension bercinta dgn pompuan nei
    baik bercinta dgn burung ker?
    ikan duyung kjer

    wat sakit hati jer bercinta dgn pompuan.dh lah nyusah kan

    ReplyDelete
  5. hait..siapakah itu yg mengatakan perempuan itu menyusahkan? tonjolkan muka. mari kita berdebat debik. walaupun pempuan ini sdikit emosi (fitrah) ttp pempuan jugak sgtt setia. heeh

    ReplyDelete