LINK-LINK HEBAT

Thursday, August 27, 2009

Tikar punya pasal....

hari ini 27 hb....

assslamualaikum..

hari ini adalah hari mengejar asgment.. haha nama jerk kejar asgment tapi tak kejar pun sbb kete kuda aku rosak.. jadi tak kejar. duk melepak kat bilik akademik dan buat asgment sikit. buat punya buat dapat lah 3 page asgment hari nie.. sikit betul tapi nak karang tue yang susah tue. huhuh, sambil tue pagi2 lagi exco aku si fie tue anta msj nak pinjam motor nak g survey harga tikar getah katanya.

ini lah permulaan cerita. tepat jam 11.20 pagi si fie exco aku yang sorang nie dtg bilik akademik amik kunci, nak g survey, aku pun bg lah kunci, pas tue g ukur plak bilik diskusi berapa besar. on da way nak g nie aku jumpa budak koz merangkap kawan aku. cewah.. dia ngan partner dia ngah wat asgmnet. aku duk ngaco kat situ sambil melihat wanita-wanita khar berlalu lalang..

lepas lepak kat situ lebih kurang, aku pun bergerak lah ke bilik akademik sbb budak yang bertugas tue habis tugas kul 12, baik gila aku nie. tak lama aku duduk, exco aku sampai. dalam hati aku, cepat gila budak perempuan nie bawak motor. bermonolog sendirian. huhu dia dtg2 dia cakap dgn aku tikar getah tue segulung RM5.50. pergh aku cakap murah gila, boleh beli 10 gulung tue... memang terkejut.

dipendekakkan citer, dia ajak aku g amik tikar tue kul 5.30, last2 hujan punya lah lebat nak bergerak pun payah. dia ajak aku redah hujan kul 6. ada ker patut, tapi aku tak kisah pun dah lama tak main hujan tue, aku pikir dia tue pompuan kang paper jadi meredah hujan kang, aku plak yang bertggjwb.. susah nak kena jaga adik-adik nie..

denagan rasa penuh tggjwab aku ajak lah pit dgn menggunakan kete ben untuk ke pekan beli tikar tue. sampai jerk kat pekan tue aku dgn fie masuk dalam kedai tue, tanya punya tanya ruapanya bukan segulung rm 5.50 tetapi semeter rm 5.50 segulung dekat rm180 jugak lah. last-lasat aku dgn fie decide beli untuk sebilik jerk
tue pun dah RM 43.... tergelak jugak lah kitaorang mengenangkan tikar tue...

moral of the story, lain kali kalau survey tue, suvey betul2 jgn main redah jerk....

wasalam...

4 comments:

  1. laaaa abg hilal ni,cite dlm blog lak.fie mane penah bli tikar,2 kompius ckit 2...sowieeee sgt2 coz nyusahkan abg hilal huhuuhuh...pas ni janji x kn susahkan abg hilal lgk :)
    terima kasih wahaii abg ku yang sungguh baek hati lg penyabar :P

    ReplyDelete
  2. hehe tak dalah abng hilal guarua jerk..
    nama pun blog nie perjalanan hidup seorang lelaki kan
    jadi benda2 tue sebahagian dalam hidup..
    jadi abng hilal tulis jerk
    apa yang berlaku hari2 dalam hidup abnag hilal nie
    hehe
    termasuk lah beli tikar
    heheh
    fifie tyak nyusahkan pun..
    abng hilal sudi tolong adik abng nie
    hehehe :)

    ReplyDelete
  3. aloolooohhh terima kasih
    terharu sgt2 hhhehehe.. :)

    ReplyDelete
  4. hahaha sampai terharu yerk fie..
    tak sgka.
    haha

    ReplyDelete