LINK-LINK HEBAT

Friday, October 31, 2008

Wasiat Hatiku...

Sedih.. itu saja ungkapan yang lahir kat hati i8ni bermacam rasa aku rasa.. tapi kesedihan yang muncul aku pun tak tahu kenapa. mungkin fikiran aku bercelaru dengan semua keadaan sehingga aku marasakan kehidupan ini benar-benar diuji oleh illahi untuk melihat sekuat manakah hati hamba Nya ini. sesungguhnya hati ini tidak sekuat itu. dan merasakan tidak mampu untuk menghadapi ujian yang diberikan ini.

Di dalam kesedihan ini aku cuba untuk melupakan kesedihan yang dialami. tetapi alangkah peritnya untuk dilalui. setiap detik dan saat yang aku lalui ini rasanya bagaikan pisau menikam2 di hati ini. betapa perit kurasa.

Kesalahan yang lahirnya dari diri ini mengundang padah kepada diri sendiri. alangkah indahnya kalau masa ini dapat kuputarkan kembali untuk menyingkap segala kekhilafan yang pernah aku lakukan kepada manusia dan insan-insan yang ada di sekeliling aku ini. supaya mereka dapat memaafkan diriku ini.

Betapa aku menyesali segala perbuatan aku tidak kira yang kecil mahupun yang besar. aku betul-betul ingin memperbetulkan segala. tapi apakan daya masa sudah berlalu dan tidak mungkin aku akan dapat mencipta ruang dan peluang itu kembali.

Kepada sahabat dan juga insan yang amat kusayang. andai esok tiada lagi untuk ku. maafkan lah segala kesilapan ku dan halalkan lah makanan dan minuman yang telah kamu semua berikan kepada ku. aku menyesali segala perbuatan dan juga tingkahlaku yang sumbang yang pernah aku lakukan kepada kamu semua.

wassalam......

No comments:

Post a Comment