LINK-LINK HEBAT

Wednesday, February 09, 2011

teach 03: cikgu sivik masuk kelas!!!!!

assalam

alhamdullilah hari nie rattus hanya mengajar sivik jerk..
rasa seronok plak mengajar sivik nie..
untuk kelas pertama.
rattus masuk kembali kelas
semalam iaitu 4a3
wah bukan main seronok lagi dorang menerima kehadiran rattus
dan alhamdullilah apa yang rattus ajar semalam
ada yang ingat
dan yang baru hadir hari nie
masih blur2 lagi apa yang rattus ajar

aktiviti hari nie yang rattus buat dengan mereka ialah membincangkan
kembali kerja rumah yang rattus suruh mereka buat
nampknya memamg mereka tidak membincang langsung
nasib baik rattus dah bersedia dengan kertas mahjung
untuk mereka buat jua di dalam kelas
namun untuk aktiviti pembentangan
nampaknye
mereka masih malu2 untuk membentang
tapi setelah dipaksa
akhirnya keluar juga mereka membentang
walaupun dah lari dalam 5 minit masa pengajaran
tapi alhamdullilah okei lah

masuk kelas kedua
iaitu 5a3
kelas yang 1st time rattus masuk
rattus pun mula lah sesi pengajaran
dengan mereka
rattus memlukan dengan menanykan kepada mereka
jenis keluarga yang mereka inginkan..
dan juga persediaan untuk mereka membina keluarga
namun ada yang menjawab
dan ada yang hanya membisik
nampaknye rattus perlu meminta mereka berdiri untuk memberikan jawapan
sepuaya kelas lebih teratur

untuk aktiviti kedua
rattus meminta mereka untuk membincangkan
dan melakonkan beberapa peranan
almaklumlah ajar topik keluarga kan
jadi kena buat lakonan
ada group yang melakonkan watak dengan baik
dan ada yang melakonkan watak dengan kurang baik
namun sebagai guru rattus terima semua lakonan tersebut
dan sekali lagi rattus terlebih masa
akibat daripada pelajar yang tidak mahu mengikut arahan rattus

namun kedua-dua kelas memberikan kerjasama
nampaknye rattus perlu lebih bersedia dan juga perlu lah memberikan
mereka menyiapkan segala aktiviti di dalam kelas....

p/s Moga Allah memberikan kepada aku satu kekuatan untuk mentadbir dan juga mengajar  ke semua kelas. walau apa pun cabaran aku cuba untuk mengharunginya...

No comments:

Post a Comment