LINK-LINK HEBAT

Monday, June 08, 2009

resault...

resault… sesuatu yang sangat ditakuti oleh setiap insan yang telah menjalani peperiksaan. walaupun peperiksaan itu besar mahupaun peperiksaan kecil yang tidak sebeberapa tetapi amat2 menekan perasaan biler tiba nya masa dan saat untuk melihat resault

waktu dan detik itu adalah saat-saat yang paling mendebarkan. memang takut betul. begitu juga yang berlaku keatas diri aku ini. walaupun ketika menghadapai peperiksaan final lalu adalah detik yang paling memeritkan dan menakutkan keatas hidup aku. tetapi sangkaan aku meleset rupanya menunggu keputusan peperiksaan itu lah yang cukup-cukup mendebarkan dalam hidup. hampir putus nyawa aku untuk menunggu peperiksaan ini.

saat ketika sahabat aku memberitahu bahawa resault dah keluar aku pun rasa berdebar terus aku melayari internet melalaui boradband dan laptop buruk kesayangan aku nie, aku terus melayari internet untuk mencapai pautan di myupsi portal. portal kesayngan ku itu.

ketika klik untuk melihat keputusan peperiksaan aku tue. aku cukup terkilan dan berharap agar resault aku adalah yang terbaik. tetapi jangkaan aku meleset sama sekali bila aku melihat keputusan. tetapi aku tidak begitu terkilan kerana aku dah agak keputusan aku akan menjadi sebegitu rupa.

aku mendapat Gred cemerlang iaitu A- untuk subjek pedagogi dan juga paper major kajian atmosfera. gred yang kedua kepujian iaitu b+ untuk subjek pemikiran strategik dan inovatif, ketrampilan mengarang, perpaduan dan integrasi. dan yang paling menyedihkan paper aku iaitu paper geografi dunia yang membuatkan gred aku menurun aku dapat C bagi paper ini.

secara keseluruhan PNGS aku adalah sebanyak 3.26 menurun dari sem lepas aku dapat 3.52 manakal PNGK aku menurun kepada 3.43 daripada jumlah asal 3.49. sungguh terasa ati aku dibuatnya. tapi semua ini bukannya tamat di sini.. aku akan cuba yang terbaik untuk semester hadapan dengan meningkatkan lagi PNGK dan PNGS aku.

kepada kawan2 yang membaca blog ini dan telah mendapat resault tue aku ucapkan tahniah kepada yang cemerlang dan yang kurang cemerlang aku harap kita tidak putus asa dan cuba lagi yang terbaik selepas ini

assalamualaikum…..

No comments:

Post a Comment