LINK-LINK HEBAT

Thursday, February 18, 2010

bersalah kah aku..

apa pendapat korang tentang tanggungjawab seorang kawan??????????
adakah sekadar untuk tahu apa yang kawan dia buat.. atau mengenali diri kawan dia secara sepenuhnya?? aku pelik lah.. salah ker seorang kawan untuk mengetahui apa yang kawan dia buat, dan bagi nasihat tentang apa yang dia buat supaya dia tidak mengulangi kembali kesalahan dia yang dulu.. salah kah aku...

cerita bermula beberapa bulan yang lalu. atau mungkin setahun yang lalu. aku hanya menjadi seorang pendengar yang setia untuk mendengar setiap masalah kawan aku nie. kitorang menjadi rapat dan mungkin serapatnya untuk mengetahui apa yang terjadi di dalam diri dia. jadi setipa inci perkara yang terjadi di dalam diri dia aku pun mengetahui. tapi biler dia kapel dengan seorang lelaki yang kini hampir menjadi tunangan dia, dia menjadi seorang yang aku kurang kenal.

malangnya, aku tetap juga aku cuba untuk kenal diri dia sepenuhnya. dia cakap aku tak perlu tahu dan tak perlu amik tahu. sedangkan sebelum nie dia boleh bagi tahu aku sepenuhnya. tetiba bila berkaitan dengan lelaki tue aku tak perlu tahu. salahkan aku cuma nak tahu. lagi pun dia kawan aku dan aku rasa kalau dia buat salah aku patut nasihatkan dia

then baru2 nie dia cntct balik dgn aku, kitaorang ada lah wat perjumpaan ringkas2, then dia cakap kitaorang tak jemput dia, kitaorang boikot dia, padahal kitaorang tahu dia tak leh kuar malam then dia ada pakwe, jadi kitaorang memahami situasi dia. but then dia salah kan kitaorang., salah ker kitaorang nie?? besok nye kitaorang ada reunion kat pizza hut dia tak dapat g sebb dia ada majlis merisik. dia salahkan aku lagi sbb tak cakap dgn dia awal. padahal benda tuu baru jerk rancang malam tadi.. salah aku lagi ker????

masa ngah msj2 dia cakap yang kenapa pasal status kitaorang nak jauhkan diri dari dia. logik apa sbb dia dah ada pakwe, tak pasal-pasal pakwe dia marah kitaorang sapa nak jawab. kitaorang malas nak cari-cari gaduh. dan yang buat aku pedih nie biler dia cakap kawan2 baru dia kat U tue tak kisah pun dia da pakewe ker tunang ker.... lah tue kawan baru dia mmg lah tak kisah, kitaorang nie dah lama kawan dgn dia jadi kitaorang tahu lah apa yang dia buat tue akan memakan diri dia . sebb kitaorang tahu dia macam  mana. salah ker aku????

yang terakhirnye  dia cakap aku nie tikam dia dari belakang... ada ker patut.. aku berkawan dgn semua orang dan biler dia dah ada pakwe takkan aku masih lagi nak jadi kawan baik dia. kang apa plak kata pakwe dia. kalau pakwe dia tak kisah its ok kalau pakwe dia kesah macam mana??tak ker naya aku. tapi silap dia. dia yang pergi jauh dari kitaorang tetapi dia cakap kitaorang yang jauhkan diri dari dia. mmg pelik lah.

tapi kalau memang salah aku aku minta maaf banyak2 dan aku mungkin bukan kawan yang terbaik untuk diri dia.....

7 comments:

  1. hmm sumtyme kite xseda diri kite sbenanyer dh brubah mnjdi org laen n sik pk org laen y brubah n slhkn org tue...mb die stress ngn life die n xsda die y dh jd org laen...

    ble smp mse nye,die akn seda ngn sndrinye...bg die ruang n mse ntok die ber pk n do some reflection...

    ReplyDelete
  2. mungkin kot..
    tapi ntah lah...
    tak semua orang tahu apa yang betul dan salah...

    ReplyDelete
  3. ye sbb sumtyme org xpk ekot akal..
    pk ekot atie...
    n kdg2 atie gagal ntok knal mne y btol n slh...

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. luahan hati seorang teman kepada kawan ttg sahabatnyer....
    "hmm, ak syg die as fren, ak terhtg budi kt die, die byk dgr mslh ak...ak da buat yg trbek supya prhbtan ak ngan die sprt biasa..die yg cipta jurang..da x terdaya aq nak perbaiki...skrg biarla aq diam diri andai e2 yg terbaik...tak bermakna ak diam ak lupekan die...die yg lupe konsep ak brkwn..skali kwn akn kekal walauapapun terjadi...sapela ak nak menghukum die...ckp jer x maafkan..tp xdela sampai camtu...ak btl2 hargai n syg die as fren....die igt aq bahagia ker ade pakwe kwn menghilang...."
    mgkin tindakan aq silap menyampaikan luahan hati teman,sahabat,kwn,geng,..aq ini...tp aq sanggup tanggung risiko if hub korunk kembali pulih...

    ReplyDelete
  6. puteri alaska..
    mungkin luhan hati itu tidak salah.. tapi apabila sudah terlibat nya orang ketiga iaitu pakwe tue tue yang jadi masalah.. bila pakwe nye cakap jgn masuk campur hal dorang its ok.. but then kenapa dia boleh masuk campur hal kawan2..... ini dah tidak adil... pelikkan manusia nie. hanya pentingkan diri.. biar lah berdiam diri. munkgin itu jalanj penyelesaian yang terbaik supaya tidak ada saper yang terasa hati... biar lah sahabat bekorban untuk sahabat. supaya seorang sahabat akan terus gembira. kehilangan seorang sahabat rasanya tidak memberi kesan daripada kehilangan seorang kekasih yang bakal menjadi seorang seuami kan.....

    ReplyDelete