LINK-LINK HEBAT

Tuesday, February 17, 2009

K.A.W.A.N


sungguh rasa sakit yang teramat sangat bila seorang kawan meninggalkan seorang kawan yang lain, apa perasaaan anda bile kita berkawan dengan orang lain tetapi kawan itulah yang meninggalkan? di mana sialpnya? di mana pincangnya?

pernahkah kita terfikir bahawa kawan yang berkawan dengan kita sebenarnya berkawan dengan hati yang ikhlas atau sekadar hanya untuk memenuhi ruang? pernahkah kita terfikir bahawa satu hari nanti kawan inikah yang akan menolong kita di waktu kita sukar nanti? kawan inikah yang akan bergembira bila kita bergembira?

kadang-kadang persoalan ini sukar untuk dijawab kerana kita berkawan dengan manusia yang mempunyai hati dan perasaan kehendak yang berlainan dengan kita serta keperluan yang sama. ada masanya untuk memuaskan hati seorang kawan kita terpaksa memusnahkan kepuasan diri kita. sanggupkah kita untuk melakukan sedemikian rupa?

kawan... satu perkataan kalau didefinisikan terlalu banyak maknanya, terlalu hebat kedaannya tetapi kawan juga lah yang bis menghancurkan sekeping hati, menghiris perasaan dan menghilangkan rasa kepercayaan.

di dalam kehidupan ini kita berjumpa dengan pelbagai kawan yang hebat-hebat malahan ada juga kawan yang mempunyai kelebihan yang lain. kenapa kita harus mmencemburui kelebihan itu? kenapa kita tidak menghargai kelebihan itu. dia seorang kawan mungkikah hatinya terguris jika cemburu itu diketahuinya.

di sini aku ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada kawan-kawan yang pernah menjadi sebahagian daripada hidup aku dan juga kii masih lagi menjadi sebahgian itu, ucapan terima kasih yang aku berikan menghargai segala pertolongan serta segala yang telah kamu semua berikan kepada aku sama ada dari segi bentuk barangan malahan dari segi sokongan. aku amat menghargai kamu semua........

No comments:

Post a Comment